Skjermbilde av innlogging til Abyss Rapportsenter

I «gamle dager» sendte vi alle rapporter på mail, enten som excel- eller word-filer. Som regel ble rapporter sendt fra oss til kundene, men det kunne forekomme at det ble glemt. I tillegg skjedde det at kunder slettet eller ikke greide å finne igjen mail, så vi hadde stadig henvendelser fra kundene om vi kunne finne igjen rapporten på sånn og slik. Mail er et lite egnet verktøy til systematisk rapportering.

Etter at vi fikk rapportsystemet på plass (som nå også er et komplett ordresystem) har dette endret seg totalt. Det er nesten aldri henvendelser mer med spørsmål om rapporter. Kundene kan fortsatt få rapporter på mail hvis de ønsker det, men alle rapporter som blir laget blir liggende i systemet, og kundene har full oversikt når de logger seg inn. Systemet har også et kraftig søkeverktøy innebygget, og det er svært raskt å finne de rapportene man ønsker, både for oss og våre kunder.

Amerika har vært en svært god samarbeidspartner for oss i dette prosjektet, alltid løsningsorienterte og flinke til å forstå oss som ikke er «data-folk». De har greid å omsette våre ikke alltid like strukturerte ønsker til et brukervennlig datasystem. Vi har brukt systemet et par år nå, og det er i kontinuerlig utvikling fordi vi stadig ser nye muligheter med det. Vi er avhengige av støtten systemet gir oss for å gjøre en god jobb for våre kunder, og det er blitt utenkelig å jobbe sånn som vi gjorde i «gamle dager».

Bjarne Ytrøy
Kvalitetssjef - Abyss

Siste prosjekter